2011. szeptember 18., vasárnap

Pucon – Villarrica vulkán

Kevés alvással, kisebb hányingerrel -ugyebár ez volt az a wc-s buszozás

megérkeztünk 10 óra buszút után Pucón kisvárosába, ahol kedvesek az emberek, van egy aktív vulkánunk, sok vízesés a környezetben, kicsit hasonlít egy osztrák alpesi kisvároshoz, igazán rendben van. Annyit érdemes tudni, hogy teljesen ad- hoc jelleggel jöttünk ide, mindenképpen akartunk egy megállót a déli hideg előtt, így jóformán a térképről kiválasztottunk egy kisvárost…
Azért ez komoly meglepetés volt...

Voltunk lovagolni ismét, a lovaglás itt sokkal olcsóbb, mint otthon! Kaptunk két lovat, egy spanyolul beszélő lovászt, aki előreengedett minket, csinálhattunk, amit akartunk, és végül eljutottunk egy gyönyörű helyre, ahol egy hatalmas vízesés volt, az első igazi vízesés, amit láttunk, 90 méteres!

Másnap jött az igazi kaland, a vulkán megmászása!
Na ez megint egy olyan dolog, amire talán egyszer van valakinek lehetősége az életben, így nem lehetett kihagyni! Reggel 6-kor kelés, jöttek értünk, felszerelés próba - komplett ruházat, hegymászó cipő, bukósisak és a legfontosabbak: jégmászó szarság a bakancsra és jégcsákány J

Majd át a bázisra, és indulás felfele egyvonalban az első megállóig, ami csak 200 méteres szintkülönbséget jelentett, és összességében 1200-ról mentünk 2850-re. Na ekkor Dávid elgondolkozott, hogy minek is kellet ez! Soha sem értettem meg, miért jó hegyet mászni (Dávid), de előre mondom, hogy most sem sikerült megértenem! J Szóval 4 óra menetelés felfele, minden időre, 10 perces pihenés és indulás tovább, 2000-nél jégmászó szarság felszerel, és indulás tovább libasorban, na ekkor megjött a szél, jégen felfele, és tele is lett a gatya! J

1984 :)
Mikor elértünk 2300-ra, a túravezetők jelezték, hogy itt a vége az időjárás miatt! Ez volt a legnagyobb öröm a hegymászásban! J Egyik szemünk sírt, a másik nevetett! Örültünk, hogy vége a szenvedésnek, viszont nagyon sajnáltuk, hogy nem értünk fel a csúcsra és nem nézhettünk bele a kráterbe… L
Jeti
És az öröm pillanata:

Este viszont jött egy igazán szuper program! Elmentünk egy gyönyörűen kiépített 5-6 természetes medencével és 5-6 különböző hőfokkal rendelkező forráshoz, amik vízének melegét a vulkán fűtötte fel! 1,5óra lazulás, közben esett a hideg eső és zúgott a patak mellettünk, csodás…
Zsófi a fürdőben
Másnap megtartottuk az első teljesen nem csinálunk semmit napot! Kell ez a kis kikapcsolódás, az agyunk nem tudja feldolgozni a programokat és nem tudjuk megélni rendesen az utat…

1. Dugó osztom a véleményed a hegymászásról, de ezt is lenyomtátok együtt !!! Király lehetett a fürdő a hegymászás után...

2. Ááá, pedig sajnos még biztosan kell mászni, de ilyen, 4-es szintű hegyet nem vállalok be, ahhoz az elmult 15ev hétvégi tevékenységeit törölni kellene! :)

3. ...na, a "nem megélésről" én aztán ugyae tudhatnék beszélni, úgyhogy Ti ezt el ne kövessétek az egy év alatt!! ;-)
    Ha meg mégis, akkor majd hazajöttök és én majd elmesélem, hol jártatok :-D