2011. szeptember 22., csütörtök

Egy kicsit a backpackers életről

Miután 3 napja nem történnek izgalmas dolgok, csak utazás és várakozás, ezért kicsit bevezetünk titeket a nem mindenki számára komfortos backpackers életbe, mi viszont szeretjük!;)

Ha az az első táska nem lenne...
Zsófi kistáskája is nehéz, abban hordjuk a kaját
Kaja
Reggelente a hosztelek többségében az árban benne foglaltatik a reggeli is, ami Brazíliában egészen bőséges volt (gyümölcs, müzli, sonka, sajt, zsemle, lekvár, karamellrkém – ezt itt nagyon szeretik, nutella helyett), itt, Chilében azonban lekváros kenyérre redukálódott.
Nap közben szendvics, amit próbálunk mindig valahogy feldobni, hogy ne unjuk meg nagyon. Most a salátalevél és a ketchup a soros (plusz sonka és sajt az alap), a következő a tonhal lesz.
Este, ha tudunk, főzünk valamit, ami még másnapra is jó, közkedvenc a tonhalas spagetti, de most már elkezdtünk újítani ezen a téren is: hagymás, gombás, répás spagettiJ
A szükség diktál...
Öltözködés
Van 2-3 nadrágunk, 2 hosszú ujjúnk, széldzseki, egy hétre való alsónemű, 4-5 pólónk, és ennyi. Na jó, én (Zsófi) elhoztam  még egy ruhát, hátha… persze még egyszer sem volt rajtamJ A rendszer hátránya, hogy minden képen ugyanabban vagyunk, ahogyan az már néhányatoknak fel is tűnt, illetve hogy baromi unalmassá tud válni. Ja és ha mosni akarunk, ki kell találni, mi az a ruha, amit tudunk nélkülözni két napig, azt lehet mosni… Előnye, hogy reggel nem kell hosszasan gondolkozni, mit vegyünk fel. A vagy B… Mindennek 2 oka van: egyrészt a gardróbunk mérete másrészt, ami sokkal fontosabb, hogy kizárólag dryfit cuccokat szabad cipelni, ugyanis ezek könnyen száradnak, kevésbé büdösödnek és könnyűek. na meg icebreaker merinó juh cuccok, amik brutál drágák, így csak Dávidnak van 1db pólója, de keressük a helyet, ahol venni tudunk, mert megéri…
Indulás előtti utolsó káosz! :)
A csomagok
Két nagy backpack (Dávidé 25 kg, Zsófié 15kg, Dávid viszi Zsófi cipőit és a neszesszerétJ), egy nagy hátizsák (8 kg, Dávid viszi), és az ételes csomag (5 kg oldaltáska, Zsófi viszi)
Szállás
Ha sikerül couch-ot találnunk, akkor ingyen szállásért, és egy kis idegenvezetésért cserébe jófejeskedünk kicsit, ami itt, ahol mindenki csak spanyolul beszél, kicsit nehéz. Viszont így sokkal többet ismerünk meg az adott nép kultúrájáról, szokásairól stb.
Brazil couch
Ha nem couch, akkor hostel, amiből valamikor kifogunk egy-egy nagyon jót –afféle lakások nappalival és minden otthoni jóval, de van, amikor elég igénytelen tud lenni. Zuhanyzó és konyha azért mindig van. Mindenestre Chilében ilyenkor nincsen túl sok turista, mert még épp csak tél vége van, úgyhogy sokszor csak mi vagyunk az egész hostelban, plusz 2-3 hostellakó (akik bentlakásosak, mi sem tudjuk, mit csinálnak, leginkább egész nap semmit). A hostelek előnye, hogy rengeteg emberrel ismerkedünk meg, persze dög unalom, amikor a „Honnan jöttél?” stb. kérdések ismétlődnek, de a tapasztaltabbakkal már ugorjuk is az uncsi kérdéseket…kb. Már egy-két rövid, de jó barátság is kötetett angolokkal, olaszokkal, de  már a fél világban, mondjuk elsősorban Európában fogadnak minket otthonaikban! J
Egyik kedvenc hostelünk nappalija
Utazás
Ha tudjunk, a nagy távolságokat éjszakai busszal tesszük meg, így időt és pénzt is spórolunk (hiszen nem kell plusz egy napot hostelben fizetni). A buszok kényelmesebbek még a repülőnél is, van olyan ülés, ami egészen ággyá alakítható, de az drágább. Ez azért nem egyenlő a kényelmes ágyban alvással. És amit nem vehetsz meg pénzzel: a nyugalom… tuti van egy kisgyerek minden buszon vagy éppen a klotyó mellett kapsz helyet… Dávid ilyenkor iszonyatosan nyugodt! J
Ha valamiért a busz nem megoldható, mert mondjuk Chilében nem vezet le út a déli részre, vagy idő szűkében vagyunk, akkor repülünk. Néha a repülő olcsóbb is, mint a busz,és bár olcsó, de nagyban különbözik az otthoni fapados járatoktól. Van, ahol monitor van az előtted lévő ülés háttámláján, felszolgálnak üdítőt, kávét, chipset, legutoljára komplett reggelit kaptunk (nem ám a Maléves kis satnya szendvicsek!), és mindez természetesen benne van a jegy árában!
Néha alternatív megoldást kell keresnünk, kompozás
Buli
Zéró, de hát ugyebár a sok egyéb mellett a tisztulás is a célja az utunknak. J Egy-két összejövetel volt, de buli csak Rióban, az is csak utcai (Lapa)
Utcai bulikép Lapáról, raszta est :)
Pia
Egy hónap alatt két whiskey kóla,4-5 Carpirinha és egy liter bor, na meg néha a helyi alkoholok megkóstolása
A jó öreg sugar cane ital, amiről már beszámoltunk!
És aki nem backpackers, de sokat utazik, az ilyet backpackerstársainkkal megmosolyogjuk, szenvedjetek csak:

1. A képek komolyak és az eddig látott videók is :)Jó utazást kívánok nektek!Laja

2. El tudom képzelni Dávidot egy-két start előtt...

3. Hogy bírjátok ezeket a méretű hátizsákokat? Én először összesen 24 kilóval indultam, aztán rövid úton kidobáltam a csomagom felét, és 14 kilóval mentem tovább. Ha egy grammal is többet viszek, szerintem megkeseríti az utat. Jól összeraktam, hogy rajtad összesen 33 kiló van, Dávid?