2011. december 14., szerda

Nasca vonalak - egy rövid kis bejegyzés, csak úgy, mint a vonalak! :)

Korábbi fogadalmunknak eleget téve első osztályon utaztunk, de mind hiába, mindenhol akadnak kényelmetlen elemek, mint pl. most az ordasmódon horkoló öregember, akit Dávid éjszaka már vízzel fröcskölt, hogy néha elhallgasson. J Kicsit fáradtan megérkeztünk végül Nascába, a sivatag közepébe. Nagyon lelkesek voltunk, itt vannak a híres Nasca vonalak, így a hostel-szobánk elfoglalása után el is indultunk vonalnézésre. A Nasca vonalakat még az 1900-as évek elején fedezték fel, ezek a föld felszínére a homokba rajzolt vonalak, 40 – 200 méteres átmérőjű alakzatokat és állatokat ábrázoló figurák, a vonalak pedig sehol sem keresztezik egymást és többszáz méteresek. Az ezen a vidéken élő nasca kultúra alkotta őket, de hogy hogyan és miért, arról csak feltételezések vannak. Vannak egészen földhözragadt elméletek is, miszerint öntözőrendszerek lehettek, vagy a vallási szertartásaikhoz volt ezekre szükségük, de akikben van egy kis misztikusságra való hajlam, segítségül hívták az UFO-kat is a magyarázataik során. Láttuk a vonalakat, szerintünk egyszerű ember is képes rá...
Welcome
A vonalak a leglátványosabbak a levegőből nézve, a legtöbben átrepülnek felettük kis repülőkkel, mi ezt két okból is kihagytuk. A peruiak nagy üzletemberek, szeretnek spórolni (Zsófi felmenői között lehet, hogy találnánk pár peruitJ), és visszafele jövet néha kikapcsolják a repülőgép motorját, ne fogyjon az üzemanyag, így rendszeresen lezuhannak, pár túrista itt is meghal. J Ha meg megbízható társasággal szeretnél menni, az több száz dollárnál kezdődik.
Csak, hogy ti is lássátok a levegőből! :)
Jaj mindig csak ez a pénz, de hát 1 éves költségvetésen vagyunk, amit igen szigorúan veszünk, ha nem tennénk, hamarosan mehetnénk is haza, megfogadtuk, ha elfogyna a pénzünk, akkor keresünk egy pálmafás helyet, és semmitteszünk, erre az útra soha többet nem lesz lehetőségünk, ezzel tisztában vagyunk...! Jelenleg 1 hónap semmittevés vár ránk! J
Szóval szerencsére van egy kilátó is, ahonnan ha nem is mindent, de két figurát lehet látni, ez jó köztes megoldásnak tűnt, 2 dollár fejenként, bár csak minden köztes megoldás így nézne ki! J El is mentünk, megnéztük a két rajzot, a kezet meg a fát... hát... lehet, hogy az a baj, hogy valami nagy dologra számítottunk!
Torre Metalica, szerencsére nem dölt össze, de ki tudja mi lesz! :)

A Kéz, kicsi, de aranyos

A Fa, nagyobb, de hát...

A különböző természeti tv csatornák nagy feneket kerítenek a dolognak, de mindehhez képest nem volt akkora szám. Halljuk Dávid véleményét:

Zsófi is iszonyatos lázban égett! :)

Na és akkor néhány vonal, mennyire dúúúrvaaa! :)

Azért délután megnéztük a helyi múzeumot is, olvastunk még kicsit a vonalakról, sétáltunk egy nagyot, megnéztük Nasca kis falujának fergeteges utcáit, rendes helyiként kiűltünk a főtérre nézelődni, aztán gondolatban búcsút vettünk ettől a helytől, és hazamentünk. A hosztelről írt korábbi internetes vélemények között olvastuk, hogy kicsit zajos helyen fekszik, a falu három normális utcájából kettőnek a találkozásánál, de gondoltuk, nem baj, ha fáradtak vagyunk, úgy is tudunk majd aludni. De arról nem volt szó, hogy egy kisdobos zenekar is alattunk fog ünnepelni egész este! J Ja és ha már zaj, akkor itt is, mint ahogy egész Dél-Amerikában, imádnak az emberek dudálni! Dudálnak ha kell, ha nem, minden logikus ok nélkül (elképesztő, ha otthon egy ilyen kamikáze közlekedne 10 perc után valami kopasz agyonverné, és jogosan... J ), úgyhogy igaz, ez a hosztel tényleg zajos.
Panoráma és dudaszó egész nap jár!

Nasca városa, gyönyörű, tiszta Monte Carlo! :)

nascaiak esznek...:)

...de mit is? Ez itt normális, számunkra catbbq! :)

És a gyönyörű főtér és a szokásos gépek Dawoo Tico Sport! :)
Azért van ultrapimp Suzuki Swift is, a helyi vagányé! :)

Idefigyelj nascai! :)

Itt minden a figurákról szól! Ez mi? Kolibri, nem egyértelmű?

És a kéz, így legalább látható rendesen, mondjuk van egy kis bibi a jobb kezével! :)

Tényleg mindenen ez van, itt a Majom is!

Másnap reggel gondoltuk, hogy útra kelünk, előtte még megnéztük az ablakunk alatt masírozó bányászokat, akik épp aznap reggel kezdtek tüntetni. Zsófi még integetett is a vonuló bányászoknak, „hajrá, hajrá”, mert tulajdonképpen igazuk van. A bányászatból befolyó pénz mind a tulajdonosoké, ebből semmennyit sem adnak vissza, nem fejlesztik a bányászfalukat, ugyanolyan putri maradt az összes, hiába termelnek milliárdokat. Na ez a bajuk, több pénzt akarnak és fejlesztéseket. Akkor még nem sejtettük, hogy épp a főúthoz masíroznak, hogy lezárják a városba be- és kivezető utakat a sztrájk részeként. Így tulajdonképpen a távolsági busz-közlekedés az egész országban megbénult, előre nem látható ideig, ez már minket is éríntett. Na persze, „hajrá, hajrá”... J Bár nagyon nem tetszett nekünk, hogy még maradnunk kell, nem is tudjuk, hogy meddig, de még mindig jobban jártunk, mint sokan mások. Vannak, akik napokra a buszban rekedtek, egy lány meg mesélte, hogy az ő buszukat kövekkel dobálták meg a tűntetők. Hát igen, egy tűntetőben sose bízz, fel van tüzelve, bármire képes! Hogy mi egy országot sem úszunk meg tüntetés nélkül, hihetetlen tényleg, otthon mi is tüntetéseket fogunk szervezni hobbiból! J
Egy előzőnapi tüntetés, azt hittétek csak egy volt? :)

Ez épp Aids ellenes! Ezzel legalább egyet értünk, fúj, csúnya Aids, használjatok kotont! :D
 Így aznap végül Nascában maradtunk még, Dávid nagyon unatkozott, ezért legalább 3-szor elment a kedevenc éttermébe! Ez az úgynevezett Chifa, azaz perui-kínai, mesés árak és mesés ízek! J Zsófi meg örült a plusz pihenőnek, otthon feküdve próbálta megemészteni az előző esti Chifa csirkéjét, ez volt Zsófi lámavacsorája. J Mint megtudtuk, itt sokszor nincs is hűtő, az áram drága, sok hely pedig engedély nélkül működik. Ez a vacsorahelyünk ilyen lehetett...
Másnapra a környéken megszünt a sztrájk, így tovább indulhattunk, egy igazi kis sivatagi oázis felé, juhéjjj!